Thursday, July 9, 2009

Manek Urai Dan PPSMI: Pemansuhan PPSMI 2012 Tidak Cukup!!!


Susulan daripada itu rakyat harus bertindak segera dan jangan terpengaruh dengan "gula-gula pilihanraya" yang dibuat oleh Muhyiddin itu. Mereka sebenarnya hanya inginkan undi rakyat di Manek Urai. Lantaran itulah perlaksanaan pemansuhan dibuat dalam keadaan tergesa-gesa dan sekadar melepaskan batuk di tangga. Rakyat perlulah bijak melihat apa yang berlaku ini. Maka itu, pastikan Muhyiddin dimalukan di Manek Urai. Jangan biarkan rakyat terus ditipu lagi !! Mereka begitu mudah mengaut untung besar, tetapi lambat bertindak untuk melakukan perubahan gara-gara takut kepada tekanan pihak yang mendapat untung itu. Inilah dia satu lagi projek kerajaan UMNO dan Barisan Nasional yang paling "bangang" dialaf baru !!.

Eksklusif: Tiga Tahun Masa Untuk Memansuhkan PPMSI, Terbukti Muhyiddin Sekadar Hulur Gula-Gula Untuk Menagih Undi Rakyat Di Manek Urai !! - PDO

Keputusan kabinet semalam yang telah meluluskan strategi baru untuk memartabatkan bahasa Malaysia serta memantapkan pengajaran dan pembelajaran bahasa Inggeris di semua peringkat persekolahan jelas sekali merupakan langkah terdesak kerajaan selepas diasak hebat oleh pejuang bahasa dan rakyat sebenarnya. Malah keputusan kerajaan untuk melaksanakan semula Pengajaran dan Pembelajaran Subjek Sains dan Matematik dalam bahasa Malaysia, dan pengajaran dan pembelajaran dua subjek itu di Sekolah Jenis Kebangsaan (SJK) Cina dan Tamil pula dilaksanakan dalam bahasa ibunda masing-masing berkuat kuasa pada 2012 adalah tidak berbaloi dan

bagai melepaskan "batuk ditangga semata-mata". Ramai yang melihat keputusan Muhyiddin itu adalah sebagai satu "strategi politik" beliau yang juga merupakan Pengarah Pilihanraya BN di pilihanraya kecil Manek Urai pada 14 Julai ini. Kenapa baru sekarang ingin bertindak, iaitu ketika kempen pilihanraya kecil sedang berjalan?. Persoalannya, wajarkah 2012 dijadikan asas untuk memansuhkan PPMSI? Walhal, sepatutnya tindakan itu dilakukan segera jika mereka melihat kepentingan "rakyat didahulukan"?. Kemanakah hilangnya slogan 1Malaysia yang dicanangkan oleh Perdana Menteri, Najib Razak jika ini tindakan Muhyiddin?. Biar apa pun alasan, sememangnya kita sebenarnya mendesak perlaksanaan ini dilakukan segera dan bukannya menunggu tiga tahun. Berapa ramai lagi anak-anak kita yang akan dikorbankan minda dan pemikiran mereka gara-gara projek Barisan Nasional ini.

Alasan yang diberikan kerana sudah mempunyai kontrak dengan pihak pembekal buku, komputer serta peralatan lain untuk PPMSI jelas sekali menunjukkan mereka lebih mengutamakan "kroni" daripada rakyat. Malah, difahamkan projek PPMSI ini yang dianggarkan menelan belanja mencecah RM6 bilion itu telah dimonopoli oleh kaum kerabat, proksi serta korni terapat dengan bekas Menteri Pelajaran iaitu Hishamuddin Hussein. Beliau yang juga merupakan "sepupu Najib" telah mendapat limpahan kemewahan hasil projek ini. Mereka kaya raya gara-gara projek "gila" yang berjaya merosakkan masa depan anak-anak kita. Kini mereka memerlukan masa lagi tiga tahun untuk membatalkannya. Bukankah ini tidak adil buat rakyat. Jika kerajaan benar-benar ikhlas, maka mereka harus melakukan sekarang. Kenapa ketika melaksanakan PPMSI dulu, mereka boleh bertindak tergesa-gesa tanpa mengambilkira pandangan rakyat?. Kini untuk memansuhkannya, mereka pula mahu membuat "perkiraan" untung dan rugi. Projek yang turut mengorbankan masa depan anak-anak orang UMNO dan BN ini juga telah mendapat sokongan "membabi buta" daripada puak-puak mereka. Walhal ia jelas telah "memperbodohkan" anak-anak mereka sendiri. Namun, akibat kebebalan untuk berfikir secara waras puak-puak karat ini menyokong sebulat suara projek itu tanpa memikir masa depan anak-anak mereka.

MyKampungku

0 comments:

nuff

Visited Since 090322

Followers

Komen Terkini

Categories

My Page Rank

Labels

Blog Widget by LinkWithin
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Bluehost