Friday, July 10, 2009

Nizar Di Manek Urai: MB Selangor tidak mahu campurtangan isu banglo Dr Khir


Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim tidak mahu campur tangan pertelingkahan antara Adun Sekinchan, Ng Suee Lim dan bekas MB Selangor, Datuk Seri Mohd Khir Toyo.

"Dr Khir berhak mempertahankan diri manakala Adun Sekincan juga berhak membuat kenyataan. Isunya di sini adalah keterbukaan dan ketelusan. Jika Dr Khir rasa dia benar, samanlah Adun Sekincan, apa kaitan dengan saya," kata Khalid dalam sidang medianya di sini.

Khalid mengulas pertelingkahan antara Khir yang juga Adun Pasir Panjang dengan Ng, Adun Sekincan mengenai banglo mewah ala Bali di Jalan Suasa 7 dekat sini.

Ng mendakwa banglo mewah itu milik Khir dan nilainya bagi beliau adalah kira-kira RM24 juta.

Khir pula mengakui itu banglonya tetapi mendakwa beliau meminjam RM3.5 juta dari HSBC untuk membinannya dan harganya bukan RM24 juta sebagaimana dakwa Ng.

Ekoran itu, Khir akan menyaman Ng disamping mempelawanya menjadi agen hartanah untuk menjual banglo itu. Jika harganya mencapai RM24 juta, Khir sedia memberikan komisyen 50 peratus iaitu RM12 juta kepada Ng.

Ng pula menyahut cabaran Khir itu dan meminta Khir menyerahkan kunci banglonya untuk membolehkan dia menunjukkan banglo itu kepada bakal pembeli.

Ng juga berkata, dia kini mempunyai empat pembeli yang berminat melihat banglo itu.

PPSMI

Sementara itu, Khalid menyambut baik keputusan kerajaan memansuhkan PPSMI kerana menurut beliau sudah satu juta rakyat negara ini tidak mendapat kerja yang baik akibat kelemahan mereka dalam sains dan metamatik.

Bagi beliau, ia berpunca dari pengajaran kedua-dua mata pelajaran itu dalam bahasa Inggeris.

Ketika ditanya, apa pandangan beliau apabila keputusan penguatkuasaan pemansuhan PPSMI adalah tahun 2012 iaitu menjelang pilihan raya ke 13;

"Saya tidak kesah, yang penting ia dimansuhkan," kata Khalid kepada Siasah.

MyKampungku

0 comments:

nuff

Visited Since 090322

Followers

Komen Terkini

Categories

My Page Rank

Labels

Blog Widget by LinkWithin
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Bluehost