Tuesday, August 11, 2009

Inkues Teoh: Benarkah Ada Saksi Lihat Pertengkaran? :- Nizar vs Najib Altantuya


Benarkah ada saksi baru yang sebenarnya dapat memberikan jawapan kepada banyak persoalan dalam kes yang melibatkan kematian pegawai khas kepada Exco kerajaan negeri Selangor, Teoh Beng Hock.

Jika benar dakwaan wujudnya saksi baru tersebut, maknanya masyarakat sekarang sebenarnya cuba dibohongi dengan manipulasi fakta dan persepsi rekaan Tan Boon Hwa dan Gobind Deo.

Sebab itu wujud dakwaan mengatakan sebenarnya Gobind Deo sudah tahu siapa pembunuh Teoh Beng Hock, namun demi kepentingan politik anak kepada Karpal Singh itu cuba menutup kebenaran dan membawa masyarakat ke alam ciptaannya, iaitu menjadikan SPRM mangsa tuduhan kematian Teoh Beng Hock, sekaligus dapat menutup segala kepincangan yang wujud didalam parti DAP.

Suatu fakta yang kini adalah jelas adalah Tan Boon Hwa dikatakan telah bertengkar dengan Teoh Beng Hock di tandas, tingkat 14, pejabat SPRM, Plaza Masalam, selepas jam 3.45, pada 16 Julai 2008. Sebelum ini, umum difahamkan beliau merupakan saksi terakhir berjumpa Teoh pada pukul 6. 15 pagi sebelum dikatakan berlaku kematian saksi utama kes penyelewengan kewangan DAP.

Desas desus juga mengatakan keluarga Teoh Beng Hock sebenarnya tidak mahu isu ini dijadikan isu politik oleh pihak DAP, kerana keluarga Teoh sendiri sebenarnya sudah merasakan ada perkara yang tidak kena dalam DAP, dan sebab itu juga tunang kepada Teoh pernah mengatakan bahawa dia ingin berhenti dari memegang jawatan tersebut.

Namun disebabkan jawatan Teoh adalah jawatan politik, keluarga Teoh tidak dapat berbuat apa-apa dengan tindakan DAP yang menjadikan isu kematian Teoh sebagai isu politik.

Jika difikirkan logik akal kita, dakwaan kematian Teoh dikaitkan dengan SPRM adalah tidak berasas sama sekali, di pihak SPRM sudah tentu Teoh merupakan saksi penting terhadap segala dokumen yang diserahkan kepada SPRM untuk diakui, dengan matinya Teoh tentu akan menyukarkan kerja pendakwaan di pihak SPRM, kalau benar saksi itu ingin dihapuskan tentu kita sudah boleh mengagak siapa yang ingin melakukannya.

Pada malam siasatan terhadap Teoh dilakukan dikatakan wujud 3 lagi saksi lain yang turut berada dibangunan SPRM, seorang berbangsa Melayu dan tiga orang berketurunan cina, yang menjadi tanda tanya dua saksi berbangsa cina tersebut dikatakan enggan pulang walaupun sudah dilepaskan seawal jam 1.30 pagi dan 5 pagi.

Sebaliknya meminta izin kebenaran untuk berehat di bangunan SPRM, namun yang pelik dan janggal lagi ialah selepas hebohnya kes kematian Teoh, seorang saksi tersebut telah membuat saman ke atas SPRM atas dakwaan SPRM melanggar prosedur siasatan dan menahannya dari jam 8.30 malam hingga 1. 30 tengahari sedangkan faktanya dia sudah dibenar pulang oleh pihak SPRM jam 1.30 pagi sebelum diarahkan datang kembali ke pejabat SPRM keesokkannya dan pegawai SPRM sendiri yang ingin menghantarnya pulang ke kediamannya.

Adalah jelas sebenarnya Tan Bon Hwa cuba mengelirukan audien khalayak dengan tindakan samannya ke atas SPRM, kepada Tan Boon Hwa kalau ditakdirkan Teoh mampu hidup kembali beliau sudah tentu tersenyum sinis melihat lakonan anda. Realitinya Teoh cuba dipergunakan oleh Tan Bon Hwa dan DAP untuk menutup segala kelemahan dan penyelewengan organisasi.
Sumber: /tomyampoktek

MyKampungku

0 comments:

nuff

Visited Since 090322

Followers

Komen Terkini

Categories

My Page Rank

Labels

Blog Widget by LinkWithin
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Bluehost