Sunday, April 25, 2010

Keputusan Rasmi PRK P094 Hulu Selangor: BN Menang

Kehadiran calon BN, P Kamalanathan di pusat pengiraan undi, dengan ditemani oleh isterinya dan kehadiran Tan Sri Muhyiddin Yassin tiba di pusat pengiraan undi sambil tersenyum lebar menandakan kemenangan berpihak kepada BN.

Beberapa pemimpin BN lain, termasuk Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin mengucap tahniah kepada calon BN Kamalanathan melalui blog mereka.

Sehingga ini, dalam 10 sepuluh pilihan raya kecil selepas 2008, Pakatan Rakyat kalah di tiga kawasan - DUN Batang Ai (Sarawak), DUN Bagan Pinang (Negeri Sembilan) dan parlimen Hulu Selangor.

Dan ini merupakan kekalahan pertama Pakatan di negeri yang dikuasainya.

Dengan ini juga, PKR kehilangan satu lagi kerusi parlimen dan kini tinggalkan25 kerusi.

MIC pula menambah satu lagi kerusi parlimen menjadi tiga sekarang, selain Segamat (Datuk Dr S Subramanian) dan Cameron Highlands (SK Devamany).

Keputusan itu juga menunjukkan bahawa BN telah berjaya memperolehi semula sokongan pengundi, yang enggan mengundi Datuk G Palanivel pada 2008.

BN memperolehi majoriti terkumpul 6,000 bagi tiga DUN dalam parlimen Hulu Selangor, yang dimenanginya pada 2008. Bagaimanapun ia kalah kerusi parlimen kepada PKR dengan majoriti 198 undi.

Apapun tahniah kepada jentera pilihanraya PR yang bertungkus lumus untuk memenangkan calon PR Zaid Ibrahim terutama jentera PAS,DAP dan PKR.Kepada Zaid, jangan putus asa dengan kekalahan ini, anda sentiasa di hati penyokong Pakatan Rakyat!!!

Hakikatnya PKR tidak kalah atau apa-apa perjuangan tidak boleh diiktirafkan kalah kalau perjuangan itu menentang kemungkaran dan untuk menegakkan kebenaran. Perjuangan sejati bukan kemenangan tetapi masih mampu meneruskan perjuangan dalam keadaan ditekan dan ditindas oleh lawan itulah kemenangan dalam perjuangan.

MyKampungku

0 comments:

nuff

Visited Since 090322

Followers

Komen Terkini

Categories

My Page Rank

Labels

Blog Widget by LinkWithin
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Bluehost