Friday, April 3, 2009

Batang Ai:BN tertekan dengan kehadiran Anwar






Kehadiran Anwar di rumah rumah panjang Batang Ai menyebabkan BN tertekan sehinggakan BN 
terpaksa membuat risalah fitnah " Anwar Pembulak no 1 " dengan membawa maksud Anwar Penipu No 1 . Risalah tersebut telah diedarkan sekitar Batang Ai tetapi 
masih gagal meraih sokongan sebenar. BN di Batang Ai bertambah tertekan apabila kebanyakkan program mereka tidak mendapat sambutan masyarakat tempatan.

Dalam ceramah, Anwar telah mencabar Taib Mahmud kerana sepanjang beliau memegang jawatan Timbalan Perdana Menteri adakah beliau ada mengambil tanah di Sarawak untuk milik peribadi. Anwar juga membongkarkan kekayaan yang dimiliki oleh keluarga Taib Mahmud sehingga Sarawak gagal ditakbir dengan baik dan kebajikan rakyat juga tidak terbela berbanding TS Khalid di Selangor.

Jentera PKR setiap hari masuk ke semua rumah panjang di Bantang Ai sehingga bermalam di rumah panjang dan tidak balik ke bilik gerakan kerana faktor jauh untuk kembali ke Pusat. Jentara & Jawah tidak mahu membuang masa malah jadual kempennya sentiasa penuh hingga ke malam hari. Gerakan ini di ketuai Sdr Aidil ketua AMK Sarawak bersama Hj Ibrahim Ketua penerangan bhg Selangor Kuala selangor.

Penerangan yang di buat berjaya menarik sokongan masyarakat Iban kerana selama ini mereka tertipu dengan janji BN malah berbeza kebaikan yang di buat oleh selangor hanya setahun memerintah.


MyKampungku

0 comments:

nuff

Visited Since 090322

Followers

Komen Terkini

Categories

My Page Rank

Labels

Blog Widget by LinkWithin
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Bluehost