Saturday, August 1, 2009

Ibrahim Ali Lenyap Dalam Ratusan Ribu Penyokong ISA: Nizar vs Najib Altantuya


Hari ini didalam sejarah, Ibrahim Ali hilang dalam ratusan ribu penyokong Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) yang tidak hadir pada hari ini. Walaupun hujan telah turun disebelah petang di sebahagian besar Semenanjung Malaysia, suara Ibrahim Ali tidak kedengaran bersama katak-katak yang bergembira menyambut hujan turun.

Dalam pada itu, Menteri Pertahanan Ahmad Zahid Hamidi berkata adalah mustahil untuk ISA dimansuhkan. Sementara itu, Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Nazri Aziz pula bersumpah bahawa Barisan Nasional akan mengekalkan ISA.

Manakala di Kota Bharu, Perdana Menteri Najib Razak, cuba merayu supaya Menteri Besar Kelantan, Nik Abdul Aziz Bin Nik Mat menjaga sensitiviti Ahli-ahli UMNO.

Persoalannya, siapakah yang akan menjaga sensitiviti lebih 80,000 orang yang membanjiri Kota Kuala Lumpur dengan perasaan cintakan negara sambil membeli belah, minum-minum dan teringin melihat memorandum diserahkan ke Pejabat Yang DiPertuan Agung.

Tentu sekali bukan pihak polis yang ternyata mengamalkan dasar 1 Malaysia, Rakyat Didahulukan, Prestasi Diutamakan.

Dalam hal ini, pihak polis menganggap rakyat mereka yang merah, putih , kuning, hitam atau apa warna kulit atau baju dipakai adalah sama sahaja sesuai dengan slogan 1 Malaysia.

Lebih dari itu, tentu sekali rakyat didahulukan lebih dari pengganas, perogol, peragut dan lain-lain penjenayah.

Akhir sekali, prestasi diutamakan, iaitu prestasi peralatan-peralatan canggih yang dibeli dari duit rakyat dan mesti digunakan untuk rakyat.

Maka hari ini berjayalah Malaysia sebagai sebuah negara.

Syabas. - /kickdefella

MyKampungku

3 comments:

Anonymous said...

Police,WHY don't just let our people have a peaceful rally? Why?
If the people are allowed to rally peacefully, there wont be so much unnecessary confrontation,beatings,chasing,anger etc. The people are our own people, not foreigners.WHY PDRM?

Anonymous said...

peaceful rally??? dont make a joke just to tell or feel that ur rally is for us,for malaysian people. really.what a joke.btw,nice joke.make me laugh out loud

Anonymous said...

Sekali lagi sebilanagn kecil rakyat diperbodohkan oleh kaum kafir agen tahudi dan zionis. yang bodohnya orang melayu yang mengikut telunjuk kafir celaka laknatullah.

nuff

Visited Since 090322

Followers

Komen Terkini

Categories

My Page Rank

Labels

Blog Widget by LinkWithin
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Bluehost