Monday, April 4, 2011

N5 Demak Laut:: Dr Rauf Lebih Baik Dari Dr Hazaland?

"Daripada Dr Azlan(panggilan org kpg utk DR Hazaland) jadi calon lebih baik kekalkan Dr Rauf.."
Sudah kedengaran cakap-cakap seperti diatas oleh sebahagian penduduk di kawasan DUN Demak Laut terhadap calon baru PBB untuk menggantikan Dr Rauf yang diketahui lebih mesra terhadap penduduk kawasan itu.

Seorang kenalan dari Kampung Senari memberitahu Dr Azlan ni sombong (eksyen kata org Sarawak).Penduduk sekitar mungkin kenal dengan DrAzlan melalui perkhidmatan 'on call doktornya'.Penduduk boleh panggil beliau untuk datang kerumah pesakit untuk memberi perkhidmatan beliau, tapi apa yang dikesalkan penduduk ialah bayaran yang melampau untuk perkhidmatan itu.Pernah seorang penduduk sebuah kampung meminta untuk memeriksa seorang pesakit yang hampir pasti tak dapat diselamatkan, diminta bayaran hampir RM400 hanya untuk pemeriksaan perubatan.

Kenapa Dr Rauf diganti?Inilah yang menjadi persoalan penduduk dikawasan Demak Laut.Kalau dilihat pada umur, beliau sebenarnya masih mampu untuk berkhidmat untuk kawaasan tersebut.Kenapa Adenan Satem masih dikekalkan di DUN Tanjung Datu sedangkan beliau dilihat sudah tidak mampu untuk berkhidmat sebagai wakil rakyat, Taib Mahmud sendiri pun dah tua bangka masih jadi calon dan mungkin akan jadi CM untuk sepenggal lagi.

Semasa menjadi YB dikawasan ini, DrRauf dapat atau senang untuk ditemui dikawasan.Beliau akan menyertai apa-apa aktiviti penduduk, malah beliau masih mampu untuk bermain bola bersama belia dikawasan N5.

Dr Azlan akan berdepan dengan masalah untuk mempertahankan kerusi N5 Demak Laut untuk PBB.Beliau harus menunjukan bahawa tanggapan sombong oleh penduduk kampung dikawasan tersebut tidak benar.Tapi kalau dilihat pada air muka beliau, memang 'sombong'(eksyen) akan terkeluar dari mulut mereka yang bertemu dengan beliau.

Kerusi N5 Demak Laut mungkin akan menghadapi pertandingan tiga penjuru.PKR sudah pasti menurunkan calon anak tempatan yang berasal dari Kampung Bako iaitu saudara Alli Hossen yang merupakan Pengurus disebuah syarikat insurans.Seorang calon Bebas juga dikatan berminat untuk mencuba nasib.Calon ini dikatakan telah ditaja oleh sebuah parti besar dari semenanjung.Mungkin parti ini sudah nampak akan kekalahan PBB lalu mencari peluang untuk bertapak di Sarawak.

Apa pun Ali Hossen dari PKR dilihat mampu untuk memberi cabaran kepada calon dari PBB dan tidak keterlaluan dikatakan beliau mampu menyumbang kerusi untuk Pakatan Rakyat di Sarawak.

MyKampungku

0 comments:

nuff

Visited Since 090322

Followers

Komen Terkini

Categories

My Page Rank

Labels

Blog Widget by LinkWithin
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Bluehost