Friday, December 5, 2008

Orang Melayu Penakut Sebenarnya

    MSO mencabar orang Melayu lagi dan sekarang ditujukan khas kepada Menteri Pelajaran (Hishamudin 2 jantina kak..kah..kah... ini MSO kata) dan yang sejersi dengannya (merah putih).


      Menteri Pelajaran yang juga Ketua Pemuda Umno Malaysia, Hishamuddin Hussein tidak payah cakap banyak dan tidak payah fikir banyak, kalau benar berani laksanakan saja sistem persekolahan satu aliran. Kalau sistem itu tidak menjadi masalah, menimbulkan perkauman seperti didakwa orang Cina, sila lakukan. Apa nak ditunggu-tunggukan lagi. 

Bercakap banyak pun tidak ada guna setengah dinar Kelantan pun, menghabiskan boreh sahaja. Kini perahu sudah lama di air pendayung juga sudah silih bertukar tangan menggengamnya, lakukan saja. Apa takutkan lintah ke?

Jangan pula nanti dibilang orang pandai cakap tetapi takut untuk berbuat. Tidak ada gunannya. Cabaran ini bukan saja untuk Hishamuddin Hussein tetapi untuk semua orang Umno khususnya dan orang-orang Melayu yang berketurunan Hang Lakiu dan Hang Kasturi. 
Perdana Menteri orang Melayu, Timbalan Perdana Menteri orang Melayu, Menteri Prengajian Tinggi Orang Melayu, Menteri Hal Ehwal Tidak Guna, (Pengguna) pun juga orang Melayu. Jadi apa nak difikirkan lagi?

selebihnya disini


                 

MyKampungku

0 comments:

nuff

Visited Since 090322

Followers

Komen Terkini

Categories

My Page Rank

Labels

Blog Widget by LinkWithin
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Bluehost