Saturday, August 29, 2009

Nizar / Najib Altantuya: Zambry dah cabut keris dan ajar doa buka puasa....


Bulan puasa ni kita mesti berhati-hati tidak mengeluarkan kata-kata supaya tidak mencela orang lain. Jangan nak sedap-sedap mengata orang takut puasa kita yang dapat Lapar dan Dahaga sahaja. Pulak tu pahala kita dapat kepada orang yang kita menyakitkan hatinya. Anggaplah ini satu berita baru untuk melariskan barang baik. Yang dimaksudkan adalah Embey Zambry di Negeri Perak ini.

Pada 5 Ramadhan 26 Ogos 2009 terdengar pekikan pahlawan baru silat setelah selesai menerima gelaran ‘Imam Khalifah Negeri’ dari Pertubuhan Silat Gayong Malaysia di kediaman Menteri Besar, Ipoh.

“JANGAN sesekali mencabar kedudukan orang Melayu dan JANGAN anggap dengan berdemontrasi di jalanraya mereka anggap mereka handal, tapi mereka tidak tengok lagi amokan serta kepahlawanan Melayu!” katanya .

Tambahnya, cabaran yang dibuat bukan bermaksud mengajak orang lain bertarung tetapi mengingatkan pihak tertentu (Pakatan Rakyat) jangan sesekali berani mengusik hak dan kepentingan orang Melayu yang telah sedia maklum.

Sesekali cabut keris, terkecut kedu juga dibuatnya

Pada 6 Ramadhan 27 Ogos 2009 dan mungkin sepanjang Ramadhan, terdengar suara Embi Zambry di siaran radio ‘Perak FM’ ucapan selamat beribadat berpuasa dan memimpin bacaan doa buka puasa yang didengari keseluruh Negeri Perak sebelum berkumandang azan Maghrib.

“Saya Dato Seri Zambry Abdul Kadir, Menteri Besar Perak Darul Ridzuan mengucapkan selamat mengerjakan ibadat puasa di bulan Ramadhan kepada seluruh umat Islam.

Kemudian, “Allahumma lakasomtu…..” dan azan Maghrib pun berkumandang.

Tuan Guru kita dah bertazkirah dan lepas ini pasti laku punya.

/tranungkite

MyKampungku

0 comments:

nuff

Visited Since 090322

Followers

Komen Terkini

Categories

My Page Rank

Labels

Blog Widget by LinkWithin
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Bluehost