Tuesday, May 4, 2010

Najib meneruskan agenda klentongnya di Serawak....


LGE pernah berkata bahawa Tun Mahadir adalah kaki klentong no. 1 negara.Nampaknya kedudukan itu kekal sampai hari ini serta pengaruh kelentong mula meresapi PM 1Malaysia yang hari ini sudah beralih ke Serawak sesudah Hulu Selangor.

Rakyat Serawak ditipu dengan mengatakan persempadanan semula dengan Brunei merupakan win win(baca wing wing) situation.Win win(baca wing wing) Situation dalam bentuk kehilangan RM 320 bilion dan keuntungan yang bakal diperolehi oleh rakyat Brunei yang sememangnyan sudah diketahui tidak membayar cukai pendapatan dan warga miskinnya dikendalikan oleh para pegawai kerajaan yang menguruskan segala keperluan mereka.Itu rakyat Brunei yang bakal menerima win win situation ini.Bagaimana pula rakyat Malaysia?

Rakyat 1Malaysia memasuki tahun 2010 dengan berita bahawa penghutangpun kena bayar cukai apabila buget 2010 meluluskan setiap kad kredit yang dimilik oleh rakyat 1Malaysia akan dicukai.Pada 1 jun ini pula, cukai barangan dan perkhidmatan akan turut dibayar oleh rakyat sebagai tambahan kepada cukai pendapatan yang dikatakan rendah di 1Malaysia.Rakyat 1Malaysia juga terpaksa membayar harga minyak yang tinggi serta dalam kes kes tertentu tertipu dengan minyak ron 95.Semua yang disebut ini turut ditanggung oleh rakyat Serawak jadi di mana agaknya win win situation itu?

Orang kampung yang tidak berpendidikan tinggi sekalipun nampak bahawa persempadanan semula itu akan menambah keuntungan rakyat Brunei apatah lagi mereka tinggal berjiran dan melihat gaya hidup harian warga Brunei.Jadi di mana keuntungan untuk 1Malaysia?Sah Najib kelentong.klentong untuk dapat simpati kepada PRK Sibu.Klentong untuk mengekalkan kerusi di sana.

Tambah menarik, pakar klentong negara Tun Mahadirlah yang mendedahkan klentong Najib apabila beliau menyebut negara kerugian RM320 billion ekoran persempadanan semula ini. - TKO

MyKampungku

0 comments:

nuff

Visited Since 090322

Followers

Komen Terkini

Categories

My Page Rank

Labels

Blog Widget by LinkWithin
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Bluehost