Sunday, June 28, 2009

Nizar Manek Urai: Biasiswa berasaskan Merit sepenuhnya, UMNO/BN khianati Ketuanan Melayu !!!


Ini sudah bahaya. Presiden parti ‘Ketuanan Melayu’ sudah lupakan Melayu!!!. Mana pukida? Tak kan dok diam je. Sekaranglah masa nak tunjuk kehebatan Abang Long ke Tok Long. Tak kan jadi bacul, bang long!!!. Bila nak berdemo? Najib sudah lupakan Melayu bila MCA belanja dia makan malam. Mana Prof. bermisai lebat dari uitm? Kerahlah pelajar uitm berdemo. Prof. Sintok mana? Sudah kena migrain ke? atau senggugut ke? Kenapa membisu? Kata ketuanan Melayu. Mana boleh macam ni. MCA jamu makan sekali, Najib sudah jual Ketuanan Melayu. Mamat Mamat Taib mana? Kontol sudah kantol ke?

PUTRAJAYA, 27 Jun — Kerajaan akan mewujudkan pemberian biasiswa khas dikenali sebagai Biasiswa Nasional yang berasaskan kepada merit sepenuhnya oleh Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) mulai tahun depan.

“Kalau individu tersebut benar-benar layak untuk biasiswa itu, ia adalah atas keputusan mereka yang benar-benar terbaik, tanpa mengira kaum atau keturunan.

“Hanya mereka yang terbaik daripada yang terbaik layak untuk diberikan biasiswa ini. Inilah hasrat kerajaan supaya kita mendahulukan kepentingan rakyat. Kita mesti ambil kira kepentingan rakyat,” katanya semasa berucap di majlis makan malam MCA di Pusat Konvesyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) di sini malam ini.

Majlis makan malam itu dianjurkan MCA dan persatuan-persatuan Cina untuk mengalu-alukan pelantikan Najib sebagai Perdana Menteri keenam.

MCA bodek sikit, hilang ‘Ketuanan Melayu’. Brengsek punya UMNO


Dalam perkembangan berkaitan, kerajaan kata beliau telah meluluskan peruntukan sebanyak RM90 juta di bawah pusingan pertama pakej rangsangan khusus bagi membina 90 buah sekolah jenis kebangsaan Cina (SJKC) manakala RM50 juta lagi diperuntukkan untuk kerja-kerja membaik pulih SJKC tententu.

“Setiap tahun pula kerajaan membelanjakan RM1.8 bilion untuk saraan guru-guru SJKC dan ia merupakan jumlah yang besar. Jangan sekali-kali lupa bahawa ini adalah sumbangan dan keprihatinan kerajaan Barisan Nasional (BN) terhadap kebajikan kaum Tionghua di negara ini.

Najib juga berkata, kerajaan sedang dalam proses untuk mengiktiraf beberapa universiti di China bagi membolehkan kedua-dua negara memperoleh manfaat yang besar pada masa akan datang.– BERNAMA
kerajaanrakyat.com

MyKampungku

0 comments:

nuff

Visited Since 090322

Followers

Komen Terkini

Categories

My Page Rank

Labels

Blog Widget by LinkWithin
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Bluehost